واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

تکلیف کسانی که پروازشان باطل شده چه می‌شود؟ + بخشنامه سازمان هواپیمایی

  • کد خبر: ۲۲۱۹۱۹
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷
تکلیف کسانی که پروازشان باطل شده چه می‌شود؟ + بخشنامه سازمان هواپیمایی
سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که وجه بلیت مسافرانی که پرواز آنها به‌دلیل شرایط غیرمترقبه کنونی باطل اعلام شده و مسافر قصد انصراف از انجام پرواز را دارد باید بدون کسر جریمه استرداد شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان هواپیمایی کشوری در بخشنامه‌ای در خصوص رسیدگی به امور مسافران در شرایط غیرمترقبه اعلام کرد: با توجه به شرایط غیرمترقبه حاکم بر پرواز‌های کشور و بسته شدن تعدادی از فرودگاه‌های داخلی و بین‌المللی، بخشنامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد.

در این بخشنامه آمده است:

«وجه بلیت مسافرانی که پرواز آنها به‌دلیل شرایط غیرمترقبه کنونی باطل اعلام شده و مسافر قصد انصراف از انجام پرواز را دارد باید بدون کسر جریمه استرداد شود.

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیرمترقبه کنونی باطل اعلام شده، اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارد، باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت‌بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت هزینه اضافه در همان کابین بلیت خریداری‌شده رزرو و صادر شود.

بدیهی است این سازمان جهت انتقال هرچه سریعتر این دسته از مسافران در مسیر‌های داخلی و خارجی نسبت به صدور مجوز‌های پروازی فوق‌العاده اقدام خواهد کرد.

وجه بلیت مسافران که زمان انجام پرواز آنها تا پایان روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ است و در شرایط حاضر مسافر به هر دلیلی قصد انصراف از انجام پرواز را دارد باید مطابق شرایط (involuntary) بدون کسر جریمه استرداد شود.

تمامی شرکت‌های هواپیمایی باید شرایط فوق‌الذکر را به طریق موثر به اطلاع کلیه نمایندگی فروش بلیت خود و مسافران رسانده و در صورت مشاهده تخلف از مفاد این بخشنامه با متخلفان برخورد مقتضی صورت پذیرد.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->